zaterdag 31 januari 2015

Dagelijks simpel afvallen

In een vorig bericht schreef ik over mijn 'afvaldoelen'. Nu het blijkt dat die doelen echt behaald worden, lijkt het me wel leuk om zo eens een dag te beschrijven, met de eet- en beweeggewoonten. Het is nu mijn ervaring, door CONSEQUENT aan dit dagritme vast te houden (met uitzondering van de zondag, want dan mag het wat extra:) het afvallen heel regelmatig gebeurt, met inderdaad (meer dan) een halve kilo gewichtsvermindering per week! En het kost bijna geen moeite.

Hierbij zomaar een dag:

Ochtend:
* Ontbijt: Brinta met een half fruitkoekje of een boterham met pindakaas en een beker koffie met een half schepje suiker
* Ochtendtussendoortjes: één of twee bekers koffie met per beker een half schepje suiker en geen of één klein koekje.
* Bewegen: In het werk loop ik sowieso veel. Ben ik thuis, dan loop ik ook veel (trap op en af etc.). Dus geen specifieke bewegingsoefeningen.

Middag:
* Lunch: Grote kom yoghurt met muesli en 1 schep suiker. Evt. al een stuk fruit erbij of er doorheen.
* Middagtussendoortjes: In ieder geval nog een beker koffie met een half schepje suiker en daarbij een klein koekje. Verder, wanneer ik thuis ben, een glas sap (vers of uit pak) en daarbij een kleine versnapering (handje nootjes, stukje chocola)
* Bewegen: het gewone lopen, wat hoort bij werk of bij huishouden bijv.

Avond: 
* Diner: Beetje aardappelen, veel groenten (zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes klaargemaakt), klein stukje vlees (minder dan 100 gram) en een schaal yoghurt.
* Avondtussendoortje: Glas thee (met schep suiker) of beker chocolademelk (zonder suiker) met een klein koekje daarbij. Verder nog een glas melk, of een glas verse sap, zonder iets erbij.
* Bewegen: Tijdens het eten koken doe ik al wat oefeningen in de keuken :) Niemand die het ziet:), zoals trimmen, of touwtje springen, of buigoefeningen. Verder doe ik boven ook nog wat oefeningen, zoals rek- en strekoefeningen en oefeningen met de rekband.

Zondag: 
Op zondag hebben we altijd afbakbroodjes en een gebakje. Verder wat extra vlees en een extra toetje. Ook eet ik dan wat extra versnaperingen. 

Visite/verjaardag:
Natuurlijk wordt er met een visite of met een verjaardag ook wat meer gesnoept. Maar dat mag dan ook. 

Ik merk dat het mij weinig moeite kost om niet meer zoveel te snoepen. Blijkbaar wordt je maag ook wat kleiner als je minder eet. 
Ik ben nu in 1 maand tijd meer dan 2,5 kilo afgevallen, zonder dat ik daarvoor allerlei diëten of vreemde capriolen moest uithalen. 

Geen opmerkingen: