donderdag 5 maart 2015

Blog-structuur

Structuur aanbrengen in het bloggen. Tsja.
Ik draai nu een paar maanden mee in het blogwereldje en dat is leuk, maar voelt ook wel wat onzeker. Ik blog omdat ik het leuk vind om te 'schrijven' en tevens is een blog bijna een soort dagboek, wat je niet in een mooi albumpje bijhoudt, maar op je computer. 

Echte structuur in het bloggen heb ik nog niet. Ik plaats 2 of 3 keer per week iets. De ene keer dit en de andere keer dat. Dat wil ik gaan veranderen. Voor mezelf ben ik een plannetje aan het opzetten, met de verschillende rubrieken die online kunnen komen. Hierbij spelen vragen: hoe vaak wil ik een recept, een leesstoelrubriekje, een review etc. plaatsen? En ook: op welke dagen wil ik wat plaatsen? En wanneer plaats ik enkel een fotorubriek, of enkel een tekst, of een tekst-met-foto's? Dit plannetje is dus nog in wording. 

Verder wil ik me wat meer gaan verdiepen in het fotograferen. En dan niet op de manier van cursussen etc. volgen, want van allerlei fotografietermen snap ik toch niet zoveel (ook al legt m'n man het tig keer uit), maar ik wil me wat meer gaan verdiepen in de plaatjes zelf: mooie opstellingen, mooie kleurstellingen, duidelijke foto's etc. Dit kan simpelweg bereikt worden door goed op andere blogs bijvoorbeeld te kijken, maar ook door de tijd te nemen voor het maken van foto's. 

Ik vind het leuk dat al heel wat verschillende bezoekers een kijkje op mijn blog hebben genomen. 
Als je begint met een blog, weet je niet hoe dit alles zal gaan verlopen, maar dat er mensen komen 'kijken', zelfs uit andere landen, geeft me een stimulans om verder te gaan met bloggen en om het geheel mooier en aantrekkelijker te maken. 

Vooral zal dit blog een soort dagboek voor mezelf zijn, dat je later nog eens 'terugbladert' in je leven en aan de hand van de foto's weer de sfeer kan proeven en ruiken van toen...

De blogstructuur voor de komende tijd ziet er als volgt uit:

*Dinsdag
Op deze dag hoop ik vooral foto's te plaatsen. Dit kan een 'spreekt voor zich...'-foto zijn, of een dag in foto's, of...

* Donderdag
Op deze dag hoop ik vooral artikelen te plaatsen, die gaan over bijvoorbeeld gezondheid, of over het huishouden, of over opvoeding, of over structuren, of over...

* Zaterdag
Op deze dag hoop ik vooral reviews en beschrijvingen te plaatsen. Dit kunnen reviews van producten of artikelen zijn, of beschrijvingen van boeken, mooie plekjes, recepten, of...

Op drie dagen in de week hoop ik dus wat te plaatsen met enigermate van structuur. We zullen zien of het ook zo uitpakt. 

Vandaag, donderdag, gaat dus dit artikel online :) Dit klopt met de bovenstaande indeling.

Geen opmerkingen: