woensdag 18 maart 2015

Wenskaarten ordenen

Een stapel wenskaarten
In het verleden had ik alle wenskaarten, die verstuurd zouden kunnen worden, op een stapel in een la liggen. Regelmatig was het dus bladeren geblazen naar een geschikte wenskaart voor een bepaalde gelegenheid. Ook kwam het regelmatig voor dat bepaalde wenskaarten op waren, terwijl ze net nodig waren, of dat er nieuwe wenskaarten werden gekocht, terwijl de voorraad nog zo groot was. Het werd dus tijd om het wenskaartenprobleempje aan te pakken. 

Een wenskaartenbox
Om de kaarten op een overzichtelijke wijze te structureren waren maar twee dingen nodig: een box en (zelfgemaakte) tabbladen. De box had ik nog liggen (eens gekocht bij de Action, toentertijd met allemaal mooie wenskaarten, die inmiddels allemaal al verstuurd waren).


De tabbladen heb ik zelf gemaakt. Eens wil ik ze nog overnieuw maken, maar dan netjes gelabeld en niet handgeschreven, zoals nu. 

Tabbladen
Op de tabbladen staan de volgende items: verjaardag vrouw, verjaardag man, verjaardag kind, geboorte meisje, geboorte jongen, huwelijk, nieuwe woning, blanco en condoleance/sterkte/beterschap. Achter de tabjes bevinden zich een stuk of 3 à 4 wenskaarten (per categorie dus). Zo grijp je nooit mis en je weet precies wat je hebt. Ook weet je wanneer je weer iets nieuws moet kopen.

Wenskaartenwinkels 
Soms maak ik zelf wenskaarten, maar meestal koop ik de wenskaarten. De condoleancekaarten koop ik òf bij een christelijke boekhandel òf bij de Wibra. De wenskaarten voor huwelijk, verjaardagen en geboortes etc. koop ik voornamelijk bij de Zeeman. Ik vind dat ze daar mooie kaarten verkopen. Soms koop ik ze ook wel bij de Wibra of bij de Action.

Tevreden 
Deze box past precies in een bureaula. Ik vind 'm zeer prettig werken. 


Hoe ordenen jullie je wenskaarten of versturen jullie enkel nog digitale kaarten?

Geen opmerkingen: