zaterdag 25 april 2015

In de leesstoel: kringloopvondstje: Het kleinste huis van het eiland


Zo nu en dan staat snuffelen bij de kringloop op het programma. Meestal kijk ik ook even bij de kinderboekjes, met als gevolg dat dit boekje bij de kringloopkassa werd afgerekend. Het oude boekje heet 'Het kleinste huis van het eiland' en is geschreven door W. De Weerd.
In dit boekje beleven wat jongens van alles op het Nederlandse eiland waar ze wonen, niet lang na de Tweede Wereldoorlog.

Ik vind het op zich een aardig en gezellig boekje. Verteltechnisch vind ik het niet heel bijzonder en qua spanning (het gaat over jongens van een jaar of 10) vind ik het matig. De spannende dingen die gebeuren, worden erg beschrijvend weergegeven, zodat de spanning niet voelbaar en tastbaar is. 
Maar goed, niet al te kritisch over zo'n oud boekje. 
Het boekje gaat gewoon in de klassenbieb staan van mijn groep 5/6. Zodra ik zie dat het boekje gelezen gaat worden, ben ik nu wel nieuwsgierig naar de mening van m'n jongens (en meisjes)....Ik denk dat ik het wel weet: zie boven...

Geen opmerkingen: