zaterdag 2 mei 2015

Nasi

Hier weer een recept van een eenvoudige, doch voedzame maaltijd, zonder kwalijke E-nummers. 
Je hebt nodig voor 3 personen:



* ongeveer 300 gram kipfilet
* 2,5 kop rijst
* 2 uien
* zak soepgroenten
* 2 eieren
* zakje nasikruidenmix (Lidl, kwalijke E-nummervrij)
* peper, zout, Italiaanse kruiden, Chilipoeder, olie, teentje knoflook

Bereidingswijze:
1. Kook de rijst, zoals op de verpakking staat
2. Snijd de kipfilet in stukjes en bak deze in wat olie gaar, nadat met de peper- en zoutbus wat smaak hieraan is toegevoegd



3. Snijd de uien en voeg deze bij de kipfiletstukjes en bak ze mee



4. Voeg nu de soepgroenten toe en roerbak deze kort mee
5. Voeg wat chilipoeder en wat Italiaanse kruiden toe
6. Voeg nu de nasikruidenmix toe, zoals op de verpakking staat
7. Voeg de rijst, die inmiddels klaar is, toe en schep alles goed om
8. Kluts de twee eieren en bak deze
9. Schep de nasi op een bord, leg een gebakken eitje erbij en garneer evt. nog met wat cassave of kroepoek. 



Een simpel gerecht, snel en makkelijk klaar te maken en vele malen lekkerder dan nasi uit blik. 







1 opmerking:

Anoniem zei

mooi log.......
herkenbaar...

aanrader:
nasi kruiden e nummer vrij kun je bij Teunie in haar webshop kopen,
ik ben tevreden over de kruiden en zeker over de prijs,
Tevens heeft ze hele goede meelsoorten.
ik kocht altijd al bij de molen in ons dorp zonder toevoegingen, doch over deze ben ik ook meer dan tevreden.

Ik heb nooit geen zakjes of pakjes gebruikt, echter de laatste tijd gebruikt ik zakjes van mix-e free,
heerlijke kruiden!

Marrian