woensdag 28 oktober 2015

Kledingwissel van zomer naar winter, met de Konmari-methode (6)

In de herfstvakantie was het weer zover: de kledingwissel. Ik heb het nu iets anders aangepakt dan voorgaande keren. Voorgaande keren wisselde ik de kleding per kast, maar dat kostte toch enorm veel tijd. 
Deze keer heb ik eerst alle kasten met zomerkleding leeggehaald en de inhoud op bed gelegd:


Daarna heb ik de kledingstukken uitgezocht met de vraag: Word ik hier blij van (de Konmari-vraag).

Vervolgens heb ik de kasten van binnen schoongemaakt (uitzuigen en afsoppen).

Daarna heb ik de winterkleding uit de zolderkasten gehaald en ook weer geselecteerd met de vraag: word ik hier nog blij van. 

Hierna werden ook de zolderkasten van binnen schoongemaakt.

Als laatste stap heb ik de winterkleding in onze kasten gehangen en gelegd en de zomerkleding in de zolderkasten gehangen/gelegd (dit altijd in kledinghoezen en plastic zakken, met mottenballen erbij).

Restte me nog om de kasten van buiten af te soppen en de uitgezochte kleding, waar ik niet meer blij van word, om welke reden dan ook, weg te brengen naar de Kringloop (twee zakken). 

Al met al kostte deze kledingwissel me zo'n 3 uur. Ik ben tevreden over deze werkwijze.

Geen opmerkingen: