zaterdag 31 oktober 2015

Update: haakwerk: deken

In een berichtje in half september vermeldde ik dat ik was begonnen aan een haakproject, nl. een deken van granny's voor winteravonden op de bank en voor zomeravonden op het terras. 

Nu, 6 weken later, staat de teller op 32 granny's. Ik haak telkens 16 granny's en die haak ik weer aan elkaar tot een vierkant. 


De vierkanten hebben een afmeting van ongeveer 35x35 cm. 
Wanneer ik zo'n 9 à 12 vierkanten heb (...), wil ik ze allemaal aan elkaar haken tot een deken, waarna nog een gehaakt kantrandje om de deken komt. 
Het is toch wel een heel project. Ik houd het dus eerst maar eens op 9 vierkanten in totaal. 
Meestal haak ik de granny's onder het kijken van een filmpje of onder het eten koken bijvoorbeeld. Dit kan bijna op het gevoel. 
Het aan elkaar haken van de granny's kost best veel tijd. Hierbij moet ik ook wel goed kijken wat ik doe. 
M'n doel voor november is, om bij gezondheid, nog twee vierkanten bij elkaar te haken, dus weer 32 granny's. Wanneer ik dan zo stiekemweg doorreken en elke maand zet op 2 vierkanten, dan zou een kleedje van 9 vierkanten rond half februari klaar zijn. Dan is de ergste winter alweer voorbij, waarschijnlijk. Nu ja, het gaat om het plezier en een warme deken is nooit weg, toch?

Al met al vind ik de kleurstellingen best mooi. Het past niet direct bij onze woonkamerkleurtjes, maar dat maakt niet uit. Het gaat er om dat mijn beeld van een lekkere warm kleedje om je heen, terwijl je op de bank ligt te lezen, straks uit gaat komen. 

Geen opmerkingen: