woensdag 25 november 2015

10 favorieten van november 2015

Hierbij mijn favorieten van de maand november 2015! Favorieten, die ik vaak gebruikt heb en dan ook nog eens met veel genoegen en plezier.

Huishouden:

1. Wasverzachter van Lenor (smaak/geur:smaragd/ivoorbloem). Deze fles kocht ik bij de Action. Wat een lekkere geur geeft dit aan je wasgoed! En niet alleen aan je wasgoed, heel je huis ruikt er naar, wanneer je net gewassen hebt. De geur blijft zelfs een poos in je kleren e.d. zitten, wanneer je het draagt! Robijn wasverzachter was favoriet bij mij, maar deze is favorieter! Ik betaalde zo'n €1,30 voor deze fles. Onlangs kocht ik bij de Blokker voor €1,00 een andere geur van Lenor. 

2. Plakroller (gekocht bij de Wibra voor €1,00). Ontdekking voor mij! Wat heb ik 'm al veel gebruikt deze maand. Zeker in de winter dragen we wat donkere kleding. Op donkere kleding zie je snel pluisjes en ditjes en datjes zitten. Met een kledingborstel krijgt je dit toch niet altijd goed weg. Met deze plakroller wel. Heerlijk ding! Is zo'n kant vol met ditjes en datjes, dan scheur je gewoon het velletje er af en je hebt weer een nieuw plakkend velletjes daaronder zitten. Zo kan je heel wat velletjes (100?) vooruit. Ik gebruik de roller ook voor kitranden in de keuken, want daar blijven ook wel eens ditjes en datjes aan kleven!

3. 'Vloerdweil microvezel' 
In een eerder bericht reviewde ik de vloerwisser van Leifheit. Ik was aardig positief over deze vloerwisser, alleen vond ik dat de bijgeleverde dweil best nog wel wat stof etc. vooruit schoof. Bij Intratuin kocht ik deze 'dweil' voor zo'n €4,00. Voor het dweilen zuig ik altijd eerst, maar mocht er toch nog wat stof ofzo liggen, dan neemt deze dweil dat vrij goed op!

Kleding:

4. Deze sjaal, gekocht bij een postorderbedrijf voor €10,00 heb ik de afgelopen maand zoveel gedragen. De sjaal kan werkelijk bij bijna alle kleuren: zwart, blauw, spijker, rood, groen, grijs, etc. 

Persoonlijke verzorging:

5. Bij De Tuinen kocht ik deze doucheschuim, voor ongeveer €4,50. Normaal koop ik niet voor dit soort bedragen doucheschuim (meestal gewoon bij de Action), maar met wat cadeaubonnen was dit leuk kopen. De geur (cocos) is niet heel dwingend aanwezig en de creme is zacht voor je huid. Je hebt niet veel nodig, om het toch lekker te laten schuimen.

6. Parfummetje 
In mijn parfumcollectie heb ik een aantal duurdere merken staan, die stuk voor stuk heerlijk geuren. Daarnaast heb ik ook een aantal goedkopertjes staan, die bijv. bij de Action vandaan komen. Dit flesje heb ik bij de Zeeman gekocht voor €1,00. Het is inmiddels het tweede flesje en een derde staat alweer te wachten. De eerste geur die van deze parfum afkomt, vind ik echt verschrikkelijk (vies!), maar daarna ruikt het zó lekker! En de geur blijft ook nog eens lang hangen. 

Voedsel:

7. Al heel lang een favoriet van mij: Kummel! Ik moet oppassen dat ik er niet verslaafd aan raak. Kummel heeft een ietwat anijssmaak, maar het is volgens mij iets anders wat mij het zo vaak doet eten, zo uit het handje. Het is ook nog eens heel goed voor de spijsvertering. Het wordt ook wel Karwij genoemd.

8. Lunch
Wanneer ik thuis ben tijdens de lunch, eet ik tegenwoordig altijd (weer) een schaal yoghurt, met muesli, lijnzaad en wat druppels stevia. Heerlijk en voedzaam.

9. Chocola
Pure chocola. Heerlijk!

Ontspanning:

10. Haken. Het haken is ook favoriet bij me, omdat ik het een goede tijdsvulling vind tijdens het kijken van filmpjes of het luisteren van muziek. Tevens is het favoriet, omdat het resultaat echt mooi wordt, vind ik. Zie hiervoor voorgaande artikelen over het haakproject.




Geen opmerkingen: