zaterdag 21 november 2015

Geproefd: rode spitskool

Onlangs kocht ik bij de Lidl een rode spitskool. De witte spitskool is bekend in ons huishouden. We eten het regelmatig. De rode spitskool was nog niet bekend in ons huishouden. De rode spitskool is een kruising tussen een gewone spitskool en een rode kool. We waren dus benieuwd naar de smaak.
prijs: € 0,99 
We eten met twee personen twee keer van deze kool. Dat is dus per maaltijd € 0,25 per persoon (voor de groente)

Bereidingswijze:
Gewone spitskool snij ik fijn, kook ik (20 minuten) en maak het daarna klaar met een klontje boter, wat suiker, wat roomkaas, wat zout en wat nootmuskaat. Rode kool snij ik fijn, kook ik (45 minuten) en maak het daarna klaar met een klontje boter, wat suiker, wat azijn, wat zout, wat koek- en speculaaskruiden en wat peper. Nu de rode spitskool een kruising is tussen een gewone spitskool en een rode kool, moet ik de kruising zelf maar toepassen tussen de verschillende bereidingswijzen. 
Ik heb de spitskool in kleine reepjes gesneden en gekookt. Daarna het aangemaakt met wat boter, wat peper, wat suiker, wat zout, wat koek- en speculaaskruiden.

Wat vond het smaakpanel (mijn man en ik) er van? We vonden het lekker, maar we vonden dat het eigenlijk het meest naar spitskool proefde. Het heeft dus niet een spectaculaire nieuwe smaak. 


Geen opmerkingen: