woensdag 9 december 2015

Nee-nee sticker

Afbeeldingsresultaat voor nee nee sticker

Sinds een half jaar hebben wij op onze brievenbus een nee-nee- sticker. Aanvankelijk hadden we de sticker vanwege onze zomervakantie op de brievenbus geplakt, zodat niet een stapel post op de deurmat te zien zou zijn (waardoor potentiële boeven en dieven zouden weten dat het huis onbewoond was). Nadat we van zomervakantie teruggekeerd waren, hebben we als proef de sticker op onze brievenbus gelaten. Nu dus, een half jaar later, bevindt zich de sticker nog steeds op dezelfde plek. Wat vinden wij de nadelen en voordelen?

Nadelen:
* De sticker toont niet echt chique, maar eerder schreeuwerig opvallend, bij je voordeur. In de zomer zetten we dus een plant zo'n beetje voor de brievenbus, dat de postbode er nog nèt bij kan. In de winter zal dit wat lastiger worden, dus moeten we maar een beetje het minder mooie aan de sticker door de vingers zien. Je vraagt je wel af waarom de grote nee-nee-woorden zo lelijk oranje moeten. Wit bijvoorbeeld, was toch ook goed geweest? Eventueel reflecterend wit was ook geen probleem geweest.
* Zeer leuke aanbiedingen missen we, doordat we geen reclameblaadjes en folders meer krijgen
* Heel belangrijk nieuws uit onze eigen stad krijgen we niet mee, omdat er geen huis-aan-huisbladen door onze brievenbus komen. Zo komt het wel eens voor dat we iets belangrijks echt niet wisten...

Voordelen:
* We krijgen niet meer iedere dag stapels papier door onze brievenbus. We kregen elke week sowieso 3 huis-aan-huiskranten en 2 stapels folders in plastic, daarnaast kwamen er ook nog wel losse folders e.d. door de brievenbus. Dit was papier wat ook weer weggegooid moest worden (dus nu meer ruimte in de kliko over) of weggebracht moest worden (dus nu minder ritjes naar de papierbak)
* Wanneer de brievenbus kleppert, weet je dat er enkel nuttige en belangrijke post ligt, die aan jou geadresseerd is. Je loopt dus nu om fijne of nodige post op te halen
* We kopen minder! En we kopen minder onnodige zaken! We hebben minder grote voorraden in onze voorraadkast, waarvan het gevaar was dat de houdbaarheidsdatum overschreden kon worden. Vroeger bekeek ik al die folders en zag dan eigenlijk altijd wel dingen die leuk waren om te kopen, of om voorraden van in te slaan. Nu doen we dat gewoon niet meer. In de supermarkt kijk ik ter plekke wat in de aanbieding is, maar ik koop dan alleen nog maar wat we echt nodig hebben. In de andere winkels (kleding, warenhuizen, etc.) kom ik alleen nog maar wanneer ik echt iets nodig heb
* Het geeft meer rust. Vroeger maakten de stapels folders en krantjes me altijd ietwat onrustig, want je 'moest' van jezelf toch wel alles weer even bekijken. Nu 'hoeft' dat dus niet meer

Samengevat: we zijn blij met onze sticker. De voordelen zijn meer dan de nadelen. Wat ons betreft mogen de lelijke oranje kleuren nog wel veranderd worden in blauw of wit ofzo, maar we laten de sticker fijn definitief op onze brievenbus zitten.

Geen opmerkingen: