woensdag 6 januari 2016

Planning van to-do-dingen enzo

Om de reden dat mijn hoofd geregeld een vergiet en een zeef en nog meer van dat soort keukengerei is, heb ik overal kladblokken, kladblokjes, memo's, notitieboekjes en pennen liggen. Ik noteer wat ik moet doen, wat m'n doelen zijn voor een maand, hoeveel tijd ik kwijt ben voor het schoolwerk, welke zaken in het dorp gekocht moeten worden, wie ik moet bellen, wat ik nog moet vragen aan die en die, welk boek ik nog in de bieb wil opzoeken, etc. etc. 
In het jaar 2015 gebruikte ik een A5-formaat notitieboek van de Action (met ringband) met daarin een tabje voor de weekplanning en een tabje voor de dagplanning. Dit werkte aardig. Ik plande zo goed mogelijk en kon fijn met een markeerder gedane zaken weer doorstrepen. Daarnaast had ik nog een notitieboekje waarin ik de doelen voor een maand opschreef (bijv. zoveel granny's haken etc.). En verder lagen op mijn bureau nog allerlei kleurige memo's met daarop te onthouden zaken. 

Voor het jaar 2016 heb ik bij de Lidl een mooi notitieboekje A5-formaat gekocht. Hierin wil ik het komende jaar alles noteren, zodat niet overal boekjes en memo's te vinden zijn. Ik heb in dit boekje zelf tabjes gemaakt. De eerste is 'maand', de tweede is 'week', de derde is 'dag' en de vierde is 'overig'. 

Achter het tabje 'maand' noteer ik de doelen voor de betreffende maand, bijvoorbeeld: zoveel granny's haken, of zoveel afvallen, of zoveel boeken lezen. 
Achter het tabje 'week' noteer ik de globale planning voor de week, bijvoorbeeld: bed verschonen, strijkbout ontkalken, parnassys bijwerken, cadeautje kopen voor...
Achter het tabje 'dag' noteer ik de gedetailleerde planning voor de dag, vaak met de geschatte tijd erbij, bijvoorbeeld: taal nakijken (15 min.), witte kookwas, strijken (30 min.), buiten vegen (10 min.).
Achter het tabje 'overig' noteer ik een te kopen-lijstje, te bellen personen, te vragen vragen, op te zoeken zaken op internet, tijdsregistratie voor m'n werk, etc.

Zo heb ik alles in één mooi notitieboek. Het notitieboekje heeft een kartonnen voor- en achterkant, in een grijze kleur, met een mooi vintage afbeelding op de voorkant. Tevens heeft het een ringband. Dit werkt prettig. De prijs bij de Lidl was €1,99.

Geen opmerkingen: