zaterdag 5 november 2016

5 keer Action #1 In de keuken

Ook al ga ik niet zo vaak meer naar de Action, elke keer dat deze winkel door mij wordt bezocht, word ik toch wel weer blij. In de afgelopen jaren hebben heel wat spulletjes van de Action hun weg naar ons huis gevonden, soms van korte duur (want de kwaliteit is niet altijd je van het), maar vaker hebben ze hun plekje gevonden, tot op de dag van vandaag.
In een miniserie fotografeer ik zomaar wat Actionproducten in ons huis. Vandaag deeltje 1: In de keuken:

*Voorraadpotten voor in onze voorraadlade. Van deze potten hebben we er 6 en ze bevallen zó goed! Ze zijn stevig, ze sluiten goed af, ze zijn er in verschillende maten en ze zijn nog mooi ook (vinden we). Volgens mij was het deksel ook met rode opdruk verkrijgbaar.
 *Twee dienbladen (een groter formaat en een kleiner formaat). Deze dienbladen hebben we al een hele tijd. Ze bevallen prima. We gebruiken ze erg veel. Vanwege de opstaande rand, schuiven bekers of glazen er niet zomaar van af. Vanwege de structuur op de bodem, is er ook meer houvast voor bekers etc. En niet onbelangrijk, door de ronde vorm kan er naar mijn idee heel veel op.
 * Keukengereipot. Ook deze pot staat er al jaren en naar wens.
 *Dinerborden. Dit zijn borden die geen barstjes gaan vertonen in de glazuurlaag, na wasbeurten in de vaatwassen, of na verwarmbeurtjes in de magnetron. Een nadeel is dat het vrij grote borden zijn en dan lijkt het net of je heel weinig eten er op hebt, of juist dat je denkt veel te moeten opscheppen. Deze borden gebruiken we voor 'de dag'. 
 *De gele doekjes. Volgens mij in allerlei winkels te krijgen, maar dus ook bij de Action. Heerlijk in gebruik. Ik ga ze zelfs steeds fijner vinden voor de sopbeurtjes in en om huis, in vergelijking met andere (microvezel-)doekjes. Fijn uit te wassen op hete temperaturen en pas na verloop van tijd, wanneer de gaten er in vallen, doe ik ze weg.

Geen opmerkingen: