woensdag 9 november 2016

Zuurkoolschotel volgens recept

Vandaag weer eens een receptje geprobeerd. Geknipt uit het tijdschrift 'Boodschappen'. Tevens enigszins gewijzigd.
In plaats van gedroogde abrikozen heb ik rozijnen genomen. In plaats van walnoten heb ik doppinda's genomen. En ik heb de schotel voor twee personen gemaakt, in plaats van voor vier personen.
 Ik vind het altijd toch weer een hele klus om een ovenschotel te maken. Ik ben er langer mee bezig, dan dat ik gewoon aardappeltjes, groente en vlees zou bereiden. Een voordeel is dat je alles kan afwassen, terwijl de schotel in de oven staat. 
Na het recept gevolgd te hebben, ging onze zuurkoolschotel zo de oven in:
En zo kwam de schotel uit de oven:
We vonden de zuurkoolschotel wel lekker en ook wel apart, maar niet zo bijzonder dat we het snel weer willen eten. Zuurkool in combinatie met kip hadden we nog nooit gegeten. We geven liever de voorkeur aan bijvoorbeeld gehakt, maar op zich was de kip in dit gerecht ook lekker. 
Al met al was het een voedzame maaltijd.

Geen opmerkingen: