woensdag 18 januari 2017

Boodschappenbriefje

In april 2015 schreef ik een artikel over effectief boodschappen doen. Destijds maakte ik een boodschappenbrief volgens de looproute in onze Boni. De gedachte hierachter was, dat je niet elke week weer een lijstje behoeft te maken, maar dat je op een kant en klaar lijstje enkel de aantallen van de te kopen producten hoeft te noteren en dat je sneller met je boodschappen doen klaar bent, omdat je de kortste looproute volgens het briefje loopt. Dit werkte tot voor kort perfect. 

Nu doen wij sinds een half jaar ook geregeld boodschappen bij de Lidl. De Lidl heeft echter een hele andere opstelling van de producten, dan de Boni. Ook onze Boni is sinds een maand geheel vernieuwd, met als gevolg een heel andere opstelling dan mijn boodschappenbriefje. Nu deed ik gewoon met dit briefje mijn boodschappen bij Lidl of vernieuwde Boni, met als gevolg: kriskras de winkel doorlopen en verschillende items vergeten te kopen. 

Dit moest en kon anders. Ik heb nu een boodschappenbriefje voor de Lidl gemaakt en een boodschappenbriefje voor de Boni, volgens de looproutes in betreffende winkels.
Op een A4 passen 3 van zulke briefjes. Deze briefjes heb ik losgesneden. 


Wanneer ik naar de Boni ga, pak ik het Bonibriefje en wanneer de Lidl aan de beurt is, pak ik het Lidlbriefje.
Nu maar hopen dat de winkels de komende jaren geen zucht tot veranderen van opstelling krijgen...

Geen opmerkingen: