woensdag 4 januari 2017

Vision board 2017

Een vision board is een bord waarop je plaatjes en teksten plakt (die je bijvoorbeeld hebt uitgeknipt uit tijdschriften). De plaatjes en teksten vertolken je wensen, je doelen en je 'zijn'. Zo'n bord kan je helpen om bepaalde gestelde doelen in het vizier te houden en te bereiken, maar ook om je dagelijks te motiveren wat betreft je kunnen, je willen of je zijn.

Voor 2017 heb ik zo'n vision board gemaakt. Niet omdat ik nu zoveel wensen, voornemens en doelen heb voor 2017, maar er zijn toch wel een aantal kleinere doelen die ik graag wil bereiken, of een aantal zaken die ik graag zo zou willen houden. 
Hoe ging ik te werk?

1. Ik kocht bij de Action een fotolijst, met een witte rand, die matcht bij mijn werkkamer.
2. Ik verzamelde een aantal tijdschriften die wel verknipt mochten worden van mezelf en knipte hieruit globaal teksten en plaatjes die bij mij passen of die bij mijn doelen passen.
 3. Vervolgens knipte ik de teksten en plaatjes netjes bij.
4. Hierna legde ik de plaatjes en teksten zodanig op het fotolijstvel, dat er een compositie naar mijn smaak ontstond.

5. Het vastlijmen was de volgende stap en het vision board kreeg nog het jaartal 2017 opgeplakt.
Het woordje 'Fruit' springt er wel heel erg uit!:)
6. Het vision board hing ik aan de zijkant van mijn boekenkast op mijn werkkamer. Niet opvallend, maar voor mij zichtbaar, wanneer ik achter mijn bureau aan het werk ben.

Hierbij wat detailopnames van mijn visionboard 2017:
Deze tekst werd eigenlijk door een timmerman gezegd, die een bestaand bouwwerk
ombouwde tot iets anders. Ik vind in deze tekst een diepere laag: je hoeft niet perfect
te zijn. Juist met je imperfectie en je fouten mag je er zijn!
Ook in het jaar 2017 wil ik, samen met mijn man blijven letten
op de inname van zo onbewerkt mogelijk voedsel.

In het jaar 2017 wil ik meer vis gaan eten.

Een wens voor later, een woonboerderij, heerlijk landelijk ingericht.

Nog een wens voor later: wonen op het platteland, met wat diertjes
rondom je woonboerderij, een moestuintje, zoveel mogelijk zelf-
voorzienend bezig zijn en heerlijk onthaasten.

Een doel voor 2017: mooiere en scherpere foto's maken, meer letten
op de compositie in de foto en meer tijd nemen om de foto's te maken.

Geen opmerkingen: