woensdag 6 september 2017

Lunchrecept: Havermoutpannenkoekjes bereid met sojamelk

We zijn in de gezonde modus. 
Dit keer een recept voor havermoutpannenkoekjes met sojamelk bereid. Dit laatste had ik gekocht, vanwege het gezonde...., maar ik vind het niet lekker. Dus verzon ik wat receptjes om deze 'melk' op te krijgen. In mijn opinie komt melk nog altijd van de koe. 

Benodigdheden:
 *sojamelk
*ca 20 gram havermoutvlokken
*blokje roomboter
*zout, stevia, cacaopoeder, kaneel
*koffiemolen, pannetje

Bereidingswijze:
1. Ik maalde de havermoutvlokken in de koffiemolen fijn, tot meel. Dat ging snel en goed. Tip!

 2. Bij dit havermoutmeel deed ik melk, net zolang tot er een pannenkoekbeslag ontstond (altijd ietsje stevig) en ook voegde ik de kruiden en specerijen toe:
 3. In een klein sauspannetje deed ik een klontje boter, goot er wat beslag in en bakte de pannenkoekjes gewoon op de bekende manier (wanneer de bovenkant 'droog' is, kan je de onderkant bakken.
 4. Met een beker bouillon (van een half bouillonblokje gemaakt), waren deze pannenkoekjes een volwaardige maaltijd. Twee koekjes met wat stroop en suiker en 1 koekje met wat jam. Een hele tijd na deze maaltijd had ik nog een vol gevoel! Mmm, lekker!

Geen opmerkingen: