woensdag 31 januari 2018

Spullen wegdoen #2... 31 spullen januari

Afbeeldingsresultaat voor opruimen
Het is gelukt: 31 spullen konden weg in januari. En, de smaak van opruimen en wegdoen heb ik weer een beetje te pakken gekregen:)

Ik heb me aan 3 spelregels gehouden tijdens het wegdoen:
  • 1. Het item moet echt bijdragen aan de vermindering, dus niet daarna in de vorm van vervanging weer terug komen.
  • 2. Het is niet: kijken of we aan zoveel spullen kunnen komen, maar het is: zorgen dat we aan zoveel spullen komen. 
  • 3. Verpakkingsmaterialen en oud papier, wat naar de recycleplekken in de nabijheid gaan, tellen niet mee. Het moeten dus echt items zijn die overbodig, sta-in-de-weg, versleten of kapot zijn. 

Wat heb ik weggedaan?
*Kleding: 10 items
*Boek: 1 exemplaar
*Accessoires/Overig: 13 items
*Servies: 1 item
*Tuin: 2 items
*Linnengoed: 2 items
*Persoonlijke verzorging: 1 item
*Schrijfwaren: 1 item

Verschillende items konden naar de kringloop; sommige items konden naar mijn werk (voor in de cadeautjesdoos) en een paar items moesten weggegooid worden. 

Mijn plan is om in februari 28 items weg te doen en in maart 31 items. Dit alles bij leven en welzijn. Of ik daarna nog doorga, weet ik niet. We moeten natuurlijk wel wat spullen overhouden in huis, anders heb je niets af te stoffen. En aan de spullen van mijn man kom ik niet...
Voor het wegdoen wil ik mijn boekenkast, de gangkast en de schuur nog eens doorspitten. Straks in maart komt ook de kledingwissel weer. Dus dan zullen we vast wel aan de aantallen komen. 

Geen opmerkingen: